نویسنده سابق بایوور: فکر ساخته شدن سریال Mass Effect آزار دهنده است

سریال Mass Effect

آقای  دیوید گیدر (David Gaider)،نویسنده ارشد سه نسخه اول مجموعه Dragon Age در صفحه توئیتر خود نوشت: “حتی فکر کردن به ساخته شدن سریال Mass Effect برایم آزاردهنده است.” ایشان معتقد است ویژگی های این مجموعه باعث شده انتقال آن به مدیوم سینما و تلویزیون غیر ممکن شود.

فصل اول سریال ویچر نشان داد که ظاهرا تلویزیون جایگاه بهتری برای اقتباس های سینمایی از ویدیو گیم است، هر چند که منبع اصلی الهام این مجموعه کتاب‌های ویچر هستند اما، موفقیت محصول نتفلیکس سبب شد بسیاری از کمپانی های ویدیو گیم به فکر تولید نسخه سریالی IPهای موفق خود بیافتند. HBO با همکاری سونی و ناتی داگ مشغول ساخت سریال The Last of Us است و Paramount+ پس از چندین سال وقفه بالاخره روند تولید سریال Halo را از سر گرفته‌است.

مدتی قبل اخباری مبنی بر همکاری الکترونیک آرتز و Amazon Studios برای تولید سریال Mass Effect پخش شد که باعث خوشحالی و هایپ بسیاری از طرفداران این مجموعه گردید. آقای  دیوید گیدر (David Gaider)،نویسنده ارشد سه نسخه اول مجموعه Dragon Age اما، نظر کاملا متفاوتی در این باره دارند. ایشان در اکانت توئیتر خود نوشت:

 

حقیقتا کمی خوشحال شدم زمانی که شنیدم قرارداد EA و آمازون برای ساخت یک مجموعه سریالی است و نه یک فیلم سینمایی اما، همچنان حتی فکر به این مسئله نیز کمی برایم آزاردهنده است. بر خلاف بسیاری از طرفداران که برای این موضوع هیجان زده هستند.

اولا مس افکت یک بازی با قهرمان غیر ثابت است. مخاطب می‌تواند هر چهره و فیزیکی که می‌خواهد برای شپرد مرد یا زن خود قرار دهد. در سریال بای یک بازیگر مشخص برای ایفا نقش پروتاگونیست انتخاب شود در همین قدم اول بخش بزرگی از جامعه طرفداران بازی از این انتخاب خوشنود نخواهند بود و از پتانسیل سریال کاسته می‌شود.

دوما شخصیت مس افکت به نحوی طراحی شده که مانند یک صفحه سفید باشد و مخاطب با انتخاب‌ها و تصمیمات خود او را تعریف کند، چنین موضوعی در مدیومی مانند سینما و نلویزیون قابل اجرا نیست و باید یک شخصیت مشخص برای شپرد تعیین شود که این مسئله نیز کمی غیر طبیعی است.

فکر می‌کنید من اشتباه می‌کنم؟ داستان مجموعه مس افکت را تصور کنید و ببینید تا چه حد همران شپرد در شکل گیری داستان نقش دارند، همراهانی بیش از باقی مخاطب با ان‌ها ارتباط می‌گیرد. حقیقتا شخصیت‌ اصلی مس افکت بدون حضور این همراه کمی کسل کننده‌ است.

 

آقای گیدر به مدت هفده سال در بایوور مشغول به کار بوده است و در این مدت بعنوان نویسنده ارشد مجموعه Dragon Age ایفای نقش کردند.

کلیدواژه : Mass Effect
مسعود جلالی
ارسال دیدگاه