سری آیفون ۱۴ شامل دو مدل ۶.۱ اینچی و دو مدل ۶.۷ اینچی خواهد بود

آیفون ۱۴

اپل در ماه سپتامبر امسال از سری آیفون ۱۳ رونمایی کرد و حالا شایعات زیادی درباره سری آیفون ۱۴ شنیده می‌شود. طبق این شایعات، سری آیفون ۱۴ فاقد مدل مینی خواهد بود که دلیل اصلی آن فروش پایین این مدل در سال‌های اخیر بوده است. ظاهراً اپل متوجه شده است که مشتریان دیگر علاقه‌ای به نمایشگرهای کوچکتر ندارند و باید به ترند بازار تن بدهد.

طبق اطلاعاتی که وب‌‌سایت LeaksApplePro فاش کرده است، سری آیفون ۱۴ شامل دو مدل ۶.۱ اینچی و دو مدل ۶.۷ اینچی خواهد بود. به این‌ترتیب، سال آینده هیچ مدل مینی وجود نخواهد داشت و اپل برای فروش بهتر مدل‌های غیر پرو سعی خواهد کرد تا جایی که می‌تواند مشخصات آن‌ها را نزدیکتر به مدل‌های پرو بکند.

البته این برای اولین بار نیست که ما شایعاتی درباره حذف مدل مینی آیفون می‌شنویم. حتی قبل از معرفی سری آیفون ۱۳ نیز شایعاتی درباره حذف این مدل از سری مذکور وجود داشت؛ اما اپل درنهایت آیفون ۱۳ مینی را معرفی کرد.

با این‌حال، مینگ چی کو تحلیلگر ارشد حوزه تکنولوژی ادعا کرده است که اپل ممکن است با بررسی میزان فروش آیفون ۱۳ مینی تصمیم بگیرد که برای سری ۱۴ هم یک مدل مینی معرفی بکند.

اما آمار نشان میدهند که آیفون ۱۳ مینی در این مدت عملکرد خوبی از نظر فروش نداشته است. به نظر کو، اپل سال آینده چهار مدل آیفون ۱۴ معرفی خواهد کرد که دو تای آنها رده‌بالا و دو تای دیگر میان‌رده، و سایز نمایشگرشان به‌ترتیب ۶.۱ و ۶.۷ اینچ خواهد بود.

آیفون ۱۴

مشخصات احتمالی سری آیفون ۱۴

ما در حال حاضر اطلاعات چندانی درباره سری آیفون ۱۴ در اختیار نداریم، اما طبق گزارش‌هایی که تاکنون منتشر شده‌ است، آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پرو مجهز به نمایشگرهای ۶.۰۶ اینچی و آیفون ۱۴ مکس و آیفون ۱۴ پرو مکس مجهز به نمایشگرهای ۶.۶۸ اینچی خواهند بود.

در ضمن، آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ مکس از پنل‌های LTPS و آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس از پنل‌های LTPO بهره خواهند برد. با توجه به این مشخصات به نظر می‌رسد که آیفون مکس از نظر مشخصات پایین‌تر از آیفون ۱۴ پرو خواهد بود.

البته همه مدل‌های آیفون ۱۴ مجهز به تراشه A16 بایونیک اپل خواهند که احتمالا با استفاده از فناوری ۴ نانومتری ساخته خواهد شد. همچنین، بغیر از آیفون ۱۴ که از دو دوربین در پشت خود استفاده خواهد کرد، بقیه مدل‌های این سری دارای سه دوربین در پشت خود خواهند بود. ضمنا دوربین اصلی دو مدل رده بالای آیفون ۱۴ ممکن است یک سنسور ۱/۱.۳ اینچی ۴۸ مگاپیکسلی باشد و در کنار آن از یک دوربین فوق عریض ۴۸ مگاپیکسلی دیگر نیز استفاده شود.

کلیدواژه : appleiPhone 14آیفون ۱۴
مسعود جلالی
ارسال دیدگاه