تعویض نمایشگر آیفون 13 حسگر فیس آی دی آن را از کار می اندازد

تعویض نمایشگر آیفون 13 حسگر فیس آی دی آن را از کار می اندازد

اپل در آیفون 13 از ناچ کوچک تری نسبت به گذشته استفاده کرده که حسگر تشخیص چهره فیس آی دی (FaceID) گوشی را درون خود جای داده است. با این حال، سیستم فیس آی دی این گوشی بر خلاف گوشی های قبلی آیفون به پنل صفحه نمایش متصل بوده و در صورتی که شما قصد تعویض صفحه نمایش آیفون 13 را داشته باشید، حسگر تشخیص چهره آن از کار خواهد افتاد.

علت اصلی این موضوع، استفاده از تراشه کوچکی بوده که مادربرد گوشی را به صفحه نمایش متصل کرده. البته مراکز تعمیر رسمی اپل به وسایلی دسترسی دارند که امکان تغییر برنامه این تراشه و پذیرش صفحه نمایش جدید توسط آن را فراهم میکنند اما مراکز تعمیر غیررسمی برای تعویض نمایشگر آیفون 13 تنها میتوانند تراشه مورد نظر را از دستگاه جدا کرده و آن را به گوشی دیگری متصل کنند.

تراشه فیس آی دی آیفون 13

همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید، این تراشه به صفحه کوچکی متصل شده که برای اتصال تراشه های پیچیده و کوچک مورد استفاده قرار میگیرند اما با توجه به اندازه این تراشه، جداکردن آن بصورت دستی کار بسیار دشواری است. برخی از مراکز تعمیراتی موفق شده اند تا با ساخت دستگاه هایی مخصوص و با آموزش دادن به تعمیرکاران خود ، این تراشه را با موفقیت به یک گوشی جدید متصل کنند اما همانطور که گفته شد این کار بسیار دشوار و زمانبر بوده و تعداد این تعمیرکنندگان نیز بسیار کم است.

تراشه فیس آی دی آیفون 13

احتمال دارد که این مشکل بصورت ناخواسته در گوشی های سری آیفون 13 قرار داده شده و اپل در آینده با عرضه بروزرسانی آن را حل کند چرا که گوشی آیفون 12 نیز هنگام تعویض دوربین با مشکل مشابهی روبرو بود اما اپل با انتشار یک بروزرسانی این مشکل را برطرف کرد.

مسعود جلالی
ارسال دیدگاه