فاجعه میزان فروش Call of Duty: Vanguard در مقایسه با نسخه های پیشین

میزان فروش Call of Duty: Vanguard

پس از اینکه اکتیویژن از انتشار تمامی نقد‌ها و نمرات بازی کال آو دیوتی ونگارد جلوگیری کرد، ظاهرا این موضوع روی فروش بازی نیز موثر بوده و سبب شده میزان فروش Call of Duty: Vanguard چهل درصد کمتر از نسخه سال گذشته در مدت زمان مشابه باشد.

علی رغم تمامی بازاریابی ها و تبلیغاتی که اکتیویژن برای نسخه جدید مجموعه کال آو ذیوتی، ونگار انجام داد و مانند همیشه به دنبال این بود که با این مجموعه چندین هفته بازار را به کنترل خود درآورد، ظاهرا نمرات نسبتا پایین این بازی و ممناعت اکتیویژن از منتشر شدن تمامی نقدها، باعث شده مخاطبان نیز محتاطانه به سراغ این بازی بروند و این عنوان نتواند فروش خوبی را تجربه کند.

میانگین نمرات نسخه PS5 بازی در حال حاضر ۷۵ است. این بدترین امتیازی است که یک نسخه از مجموعه ندای وظیفه از سال ۲۰۱۳ و پس از عرضه بازی Call of Duty: Ghosts دریافت میکند.

به گزارش وبسایت GamesIndustry میزان فروش Call of Duty: Vanguard در مقایسه با Call of Duty: Black Ops Cold War با افت ۴۰درصدی همراه بوده‌است. نسخه های دیجیتالی در مقایسه با کلد وار ۲۶ درصد و نسخه های دیجیتالی ۴۴درصد افت کرده‌اند. ظاهرا علت اصلی این افت فروش نمرات بازی هستند. البته لازم به ذکر است این بازی همچنان یکی از پرفروش‌ترین‌ها است و پس از Fifa 2022 در جایگاه دوم پرفروش‌ترین بازی هفته در بریتانیا قرار گرفته‌است.

به گزارش وبسایت VGC این بدترین شروع برای یک نسخه از مجموعه کال آو دیوتی طی ۱۴ سال گذشته میباشد. نکته قابل توجه اینجاست که حتی نسخه هایی نظیر Call of Duty: Ghosts و Call of Duty: Infinite Warfare که با هجمه منتقدان مواجه شدند نیز به مراتب عملکرد بهتری داشته اند.

کلیدواژه : Call of Duty: Vanguard
مسعود جلالی
ارسال دیدگاه