احتمال پیاده سازی حسگر 3D در پرچمدارهای سامسونگ و اپل iphone

احتمال پیاده سازی حسگر 3D در پرچمدارهای سامسونگ و اپل

احتمال پیاده سازی حسگر 3D در پرچمدارهای سامسونگ و اپل iphone

با اطمینان بالایی می توان گفت که گلکسی اس ۱۰ با برخوردار بودن از سه دوربین در پنل پشتی و ماژول سلفی دوگانه به رکوردی جدید در سری پرچمدار گلکسی اس دست پیدا می کند و حالا خبرهایی از تعبیه سنسور چهارم در مدل 5G این موبایل به گوش می رسد.
وال استریت ژورنال به نقل از منبعی در زنجیره تامین ساموسنگ مدعی شده که نسخه 5G گلکسی اس ۱۰ به سنسور ToF ( که  در مورد این سنسور در پایین صفحه میتوانید مطالعه کنید)مجهز خواهد شد. سنسور مدت پرواز (Time of Flight) یا TOF سیگنالی را به سمت شی ارسال کرده و زمان برخورد آن به هدف و بازگشت را با حسگر ویژه می سنجد. این سنسورها بسته به مکان تعبیه روی بدنه کاربردهای متفاوتی خواهند داشت برای مثال قرارگیری آنها روی پنل جلو به بهینه سازی نقشه سه بعدی از چهره کاربر کمک کرده و بدین طریق امنیت سیستم بازگشایی چهره را ارتقا می بخشد.
احتمال پیاده سازی حسگر 3D در پرچمدارهای سامسونگ و اپل
رسانه های کره ای نیز با تایید خبر وال استریت ژورنال اضافه کرده اند که سری میان رده گلکسی A نیز به این حسگرها مزین می شوند. از سوی دیگر افراد مطلع در زنجیره تامین کمپانی اپل هم از تلاش کوپرتینویی برای پیاده سازی دوربین سنجش سه بعدی در آیفون های ۲۰۱۹ خبر داده اند. وظیفه تامین این ماژول برای اپل بر عهده ال جی قرار دارد اما سامسونگ بدین منظور بر شرکت های SEMCO و Patron تکیه دارد.
به گفته منابع مذکور کوالکام هم با همکاری کمپانی تولید سنسور AMS الگوریتم های سنجش سه بعدی را در چیپست اسنپدراگون ۸۵۵ پیاده سازی کرده است. «الکساندر اورکی»، مدیرعامل AMS در این باره گفته:
ما ابزارهای سنجش سه بعدی با کیفیت بالا را برای موبایل های مبتنی بر اندروید و دیوایس های قابل حمل تجاری سازی خواهیم کرد. استریو ویژن فعال، نور ساختار یافته (SL) و زمان پرواز از ویژگی های این محصولات هستند.
هنوز کارایی دقیق این ابزارها در گلکسی اس ۱۰ و موبایل های میان رده سامسونگ مشخص نشده است.

سنسور مدت پرواز (Time of Flight) یا TOF

سامسونگ قابلیت های جدید و متنوعی را برای محصولات سال آینده میلادی در نظر گرفته و ظاهرا یکی از آنها سنسور TOF خواهد بود.
بر اساس گزارش رسانه کره ای ETNews موبایل هایی که در صف دریافت این فناوری قرار گرفته اند شامل نسخه 5G گلکسی اس ۱۰ و یکی از گوشی های سری گلکسی A خواهد بود. این نشریه مدعی شده که ماژول مورد بحث اندازه ای مشابه با دوربین موبایل خواهد داشت و در نتیجه ممکن است یکی از سنسورهای به کار رفته در بیاند ایکس باشد.
سنسور مدت پرواز (Time of Flight) یا TOF سیگنالی را به سمت شی ارسال کرده و زمان برخورد آن به هدف و بازگشت را با حسگر ویژه می سنجد. این سنسورها بسته به مکان تعبیه روی بدنه کاربردهای متفاوتی خواهند داشت برای مثال قرارگیری آنها روی پنل جلو به بهینه سازی نقشه سه بعدی از چهره کاربر کمک کرده و بدین طریق امنیت سیستم بازگشایی چهره را ارتقا می بخشد. از سوی دیگر با تعبیه سنسور TOF در پنل عقب تجربه واقعیت مجازی یا افزوده بسیار بهتر از ARCore خواهد بود که تنها از دوربین، GPS، شتاب سنج و ژیروسکوپ برای نگاشت فضا به صورت سه بعدی استفاده می کند.
به عنوان مثالی از قابلیت هایی که TOF به ارمغان می آورد می توان به حسگر جدید ویوو اشاره کرد که قابلیت نقشه برداری سه بعدی تا فاصله سه متری از شی را دارد. این سنسور جدید ۳۰۰ هزار نقطه حسگر دارد که ۱۰ برابر بیشتر از فناوری نور ساخت یافته کنونی است.
از دیگر شایعات پیرامون سری گلکسی اس ۱۰ می توان به ارائه مدلی با نمایشگری ۶.۷ اینچی، پشتیبانی از شبکه های مخابراتی 5G و شش دوربین اشاره کرد که چهار واحد از آن در پنل عقب جای خواهند گرفت. سه مدل دیگر گلکسی اس ۱۰ با نمایشگرهای ۵.۸ اینچی تخت، ۵.۸ اینچی با لبه خمیده و ۶.۲ با لبه خمیده عرضه خواهند شد.

 

احتمال پیاده سازی حسگر 3D در پرچمدارهای سامسونگ و اپل iphone

کلیدواژه : حسگر سه بعدی گوشی
حامد قمری
ارسال دیدگاه