آیفون 12 برای بیماران قلبی خطرناک است!

عملکرد آهنربایCIED

آیفون 12 برای مبتلایان به آریتمی قلبی خطرناک است!

طبق تحقیقاتی تازه، بدلیل فناوری شارژی که در آیفون ۱۲ پرومکس استفاده شده است. دستگاه های ضربان ساز و الکتروشوک مربوط به مبتلایان به آریتمی قلبی را مختل می کند.

به نقل از اسپوتنیک، در تاریخ اکتبر ۲۰۲۰ میلادی شرکت اپل از سری جدید آیفون ۱۲ خود رونمایی کرد. این سری گوشی جدید آقفون مجهز به یک ویژگی بسیار جدید و قدرتمند به نام سیستم شارژ MegaSafe است که به خریداران این دستگاه اجازه می دهد آیفون هایشان را با یک دستگاه بی سیم شارژ کنند. اما اکنون گزارش هایی درباره خطر این دستگاه برای برخی کاربران منتشر شده است. فناوری این سیستم از یک قابلیت مغناطیسی قوی ای استفاده میکند.

تحقیقات آیفون 12 برای بیماران قلبی

طبق تحقیقاتی که در ژورنال انجمن قلب آمریکا یعنی( the Journal of the American Heart Association) منتشر شده است، آیفون ۱۲ پرو مکس تابش الکترومغناطیسی (Electromagnetic radiation) و رادیویی قوی ایجاد می کند. که فعالیت دستگاه های ضربان ساز و الکتروشوک یا ( دفیبریلاتور) را مختل می کند. به همین دلیل بیماران مبتلا به آریتمی قلبی نباید از این دستگاه ها استفاده کنند.
عملکرد آهنربایCIED

در این باره پژوهشگران در آزمایشی از دستگاه های کمک پزشکی مربوط به برندهای مشهور مانند ( مد ترونیک، آبوت و بوستون ساینتیفیک) بعنوان شبیه سازهای داخلی و خارجی استفاده کردند. گوشی های آیفون هایی نیز روی پوست یا قفسه سینه شرکت کنندگان در این آزمایش قرار گرفت.که نتایج نشان داد این دستگاه ها به اخلال در عملکرد ۸ مورد از ۱۱ دفیبریلاتورهای قابل کاشت ( CIED) خارجی و هر ۳مورد داخلی منجر شده اند.

نتیجه تحقیقات آیفون 12 برای بیماران قلبی

کارشناسان به این نتیجه رسیدند که دلیل این امر وضعیت معکوس آهنربا در CIED ها است. که به دلیل آهنرباهای خارجی تعبیه شده در موبایل مختل می شود.که آهنرباهای به کار رفته در آخرین سری آیفون (آیفون 12)به اندازه ای قدرتمند هستند. که روی CIED های تأثیر می گذارند.

و در نهایت مؤلفان این تحقیق در این مورد نوشته اند.:فناوری MegaSafe در گوشی آیفون ۱۲ پرو مکس به اختلال در عملکرد آهنربایCIED منجر می شود .و ممکن است آنها را از کار بیندازد.

محققان این زمینه توصیه کرده اند افرادی که از ضربان ساز و الکتروشوک استفاده می کنند. از آیفون های جدید (ایفون 12) دور بمانند. زیرا این امکان را دارد این آیفون ها از فاصله ۱.۵ متری بعضی از CIED ها را مختل کنند.

حامد قمری
ارسال دیدگاه